Hvis du arbejder med marketing, så ved du allerede, at når man kører fast i en opgave, så er man nødt til at være tålmodig og træde et skridt tilbage. Der kan være behov for, at man holder en pause og brainstormer lidt sammen med sine kollegaer. På den måde kan man kigge på det projekt, man er i gang med, fra en anden vinkel.
Det at kigge på et projekt med friske øjne, kan være det, der skal til for at finde en løsning, der imødekommer kundes ønsker og målgruppens behov. Man må nok sige, at det er noget, der kræver tålmodighed. Har du nogensinde set en fiskehejre, der prøver på at fange en fisk, som det fremgår af nedenstående billede.
Fiskehejrer er mestre i at vise tålmodighed. De kan være stille i rigtig lang tid. Det får fiskene til at tro, at det drejer sig om noget ufarligt. Når fiskene vænner sig til hejrens tilstedeværelse, sænker de paraderne. Det er på det tidspunkt, at fiskehejren slår til.