Fra Bloggen

DSC_0142-1024x680.jpg

Når der er stor konkurrence i ens branche, må man finde ud af, hvordan man kan skille sig ud. Men det er ikke nok med at have noget unikt at tilbyde kunderne, hvis kunderne ikke kan finde dig (din virksomhed) på Google.

Internettet herskerh3>
I dag har internettet en stor indflydelse på vores liv. Før i tiden investerede man mange penge i print marketing, da det var måden hvorpå man kunne nå ud til kunder eller potentielle kunder. Men det er sådan at i dag er der større fokus på online marketing. Det er der, fordi man har fundet ud af, at når kunder eller potentielle kunder har et produkt i tankerne, som de kunne tænke sig at købe, det første de gør, er at google det. Derfor skal man være sikker på, at ens hjemmeside eller webshop er optimeret til søgemaskinerne. Ellers bliver man ikke fundet, hvilket medfører at kunden vælger den virksomhed, som han eller hun har fundet på Google.

Invester i SEO

Derfor er det vigtigt at man investerer i SEO. SEO er en forkortelse for det engelske udtryk “Search Engine Optimization”, og betyder søgemaskineoptimering på godt dansk. SEO kan være ret teknisk, men i bund og grund handler det om at optimere teksterne på sin hjemmeside eller webshop, så det matcher til det, kunderne søger på Google. Men da SEO kan være ret teknisk, er det vigtigt at man får det lavet af et professionelt webbureau. Der skal nemlig arbejdes med title tag, meta-description, brødtekster, interne links, menu struktur og linkbuilding. Derfor er det vigtigt, at man får et webbureau til at udføre opgaven, så man er sikker på at man får optimeret sin hjemmeside eller webshop på bedstvis. Man kan få hjælp til SEO hos web-sites.dk, som er et webbureau i Odense. Læs mere omkring Web-Sites.dk’s ydelser på deres hjemmeside. Hvis man ønsker at vide, hvad det koster at optimere ens hjemmeside eller webshop, kan man kontakte bureauet. Det er ganske gratis!